Falska förhoppningar

Äääven fast det egentligen är lite tidigt, att bebis inte är helt färdigbakad, så fick jag lite falska förhoppningar igår. Jag mådde konstigt på förmiddagen, både illamående och några icke konstiga besök på toaletten(ursäkta för de detaljerna). Det gick över efter att jag somnat en stund, men någon timme senare så är jag säker på att delar av slemproppen släppte. I och för sig inget konstigt eftersom den tydligen återbildas fram till v. 37, men ändå. Sen bara någon ytterligare timme så fick jag plötsligt jättemycket någorlunda regelbundna sammandragningar, molvärk i magen och i ryggslutet. Jag blev lite smått nervös, men sammandragningarna som jag börjat anta är förvärkar, blev mer oregelbundna och gjorde ju inte ont. Mest obehagligt, och idag har det inte varit lika full aktivitet så att säga. 
 
Men men, vi får väl se. Jag är beredd på att gå över tiden ändå, men hoppas på tidigare man kan ju. ;)