29. januari

Fredag! Så skönt med fredag, främst för att man vet att vi får en helg tillsammans, min lilla familj. Tanken var att jag skulle till Örebro imorgon med en kär vän/kollega och Melwin, men när jag märkte att det redan blivit för mycket utgifter så känns det riskabelt att åka till t.ex. IKEA och Rusta. ;) Så, vi får ta det en annan gång! Men, istället kommer mina föräldrar hit. Det var länge sedan sist, och ännu mer lång tid sedan vi var i Stockholm hos dem. Men, det blir antingen nästa helg eller helgen kring den 20:e. Gosh, det får mig att tänka på att det inte är lång tid kvar till bebi skaaaa vara ute.

Nu vill jag bara ha onsdag. Jag vill veta hur bebisen ligger i magen och ifall jag kan få ett UL. Jag vill veta om jag kan få tjata mig till en igångsättning ifall en då vändning lyckas, eller om jag TYVÄRR får ett snitt. För ja, så känner Jag. Även om jag har gått genom en snart full graviditet och verkligen har haft krämpor, klättrat på väggarna här hemma osv, så känner Jag att en vaginal förlossning är vad jag vill uppleva igen. JAG känner mig typ misslyckad om det blir snitt. Jag vill verkligen inte... Och det ska jag försöka trycka på, oooom det nu är så att bebis ligger i fel läge och inte behagar sig för att vända på sig självmant.
Dock när jag känner själv på magen här hemma verkar det mest vara så att den ligger tvärs över magen. Vet inte vad som är bäst/värst? 

Nåja. Nu ska vi fokusera på helgen, så närmar vi oss onsdag fortare. 

Jag är mest glad för att vara här med min familj här och nu. Och känner att man ska ta vara på alla stunder. Jag var igår med om en snuskigt läskig jävla vidrig sladd med bilen då vi åkte hem från Lindesberg. Ingen rolig väg under bra väglag, men igår gick det knapp att köra i 40km/h där det i normala fall är 70. Jag har aldrig varit så rädd, och om jag grät när jag kom hem? Ja tack. Sedan dessa hormoner gör en inte mindre känslig heller.
Nej fyfan. Så läser man idag om en man som voltat med sin bil, på grund av blixthalkan, som dog. 

Att det så fort kan ändras. Livet....
 
Nej nu ni blev det för bittert här. :( Ber om ursäkt för det! 
Nu ska jag fredagsmysa med min stora älskling, efter att ha haft lite filmmys med vår prins som nu ligger för natten.