19 januari

Diskmaskinen är fylld och startad, elden brinner i kaminen. Huvudvärken smyger runt hörnet och tröttheten börjar falla in. Mina älsklingar har åkt till jobb och dagis, efter några om och men. Haha, Melwin ville inte alls till dagis idag... "Jag är så tröööött.... Jag vill sova!" osv. osv.... Först blev det lite tjafs, och sedan blev det massvis med gos innan han gick med på att borsta tänder och klä på sig innan det var dags att gå ut i kylan och åka iväg med pappa. 

Nedrans väder. Det var ju så "skönt" igår med ynka 7 minusgrader mitt på dagen här. Och så vaknar man nu, med närmare 20 minus. Yäääy! Not. Men, vi hade 23 minus här om dagen, och det var ju mindre roligt då värmesystemet så gott som la av. Jätteskoj. Hur som helst hoppas vi på mer tur idag! 
Nu på morgonkvisten har jag bara planer på att vila en stund i soffan med hundarna mina innan jag ska gå över till grannen och hälsa på. Det är skönt att ha någon så nära, när man ändå bor så "off". Och så har jag ju svärmor knappt 2 kilometer här ifrån.

Nej, nu ska preggot vila en stund. Jag skriver en graviditetsuppdatering lite senare. :)