11/01 -16

Oj. 2,5 vecka senare kommer här ett litet inlägg. Jisses vad tomt det var här, men endå finns ni läsare kvar och bara väntar på mina uppdateringar. Kul att ni finns kvar! 
 
Idag är det riktigt tillbaka till verkligheten, för Melwin främst som går tillbaka till dagis efter fyra veckors ledighet. Han har längtat massvis och frågat när han får åka till dagis, men nu på morgonen verkade han inte lika engagerad. Snacka om tröttis! Men, jag håller med. Det var otroligt segt att gå upp vid denna tiden(jag går alltid upp för att hjälpa till lite), speciellt när man ska vakna minst en gång på nätterna för att gå upp och kissa. I samma veva tror jag att bebisen vände på sig, det kändes verkligen som det. En stor klump som vände runt magen när jag låg där i sängen och försökte somna om. 
 
Annars växer magen så det knakar, och det är ju bara helt sjukt att vi idag går in i vecka 34! Det är fyra gånger kvar att gå hos barnmorskan innan bebisen är beräknad, tre gånger om man inte räknar med kontrollen jag ska på idag. Det närmar sig med stormsteg, även om jag bara vill komma till typ vecka 37-38, då det veeerkligen är nära.
 
Det finns inte så mycket mer att förbereda just nu. Jag har pysslat lite med lillens kläder, sorterat från en byrå till en annan. Vi har egentligen en jättestor där även bebisens sängkläder och stora overaller ligger, men den står i bebisens blivande rum, och spjälsängen har vi parkerat i vårt rum nu första tiden, så nu har jag ställt in en liten byrå där med de minsta kläderna. Även fast jag igår satt och vek alla kläder och sorterade in dem enligt storlek i lådorna, så ska de snart tvättas tänkte jag. Jag ska också börja fundera på vad som ska med till BB. Jag tänker dock inte packa ännu, för jag 100% säker på att vi verkligen inte kommer föda tidigare, i alla fall inte innan v. 39, så jag känner ingen brådis för det. Dock så har vi en tripp till Stockholm inbokad två veckor innan BF, så då har vi sagt att babyskydd och bb-väska måste med. Man veeeet ju aldrig... 
 
Nej men nog pratat om det för stunden. Jag har en sådan olidig huvudvärk som jag i stort sett alltid har på morgonen, så jag ska nog lägga mig här i soffan med hundarna och vila en stund. När jag har piggnat på mig måste jag försöka komma igång och rita lite på en beställning som bara har legat nu under jul och nyår.