Vecka 19 ♥



Gravid i vecka 19. ♥

Så här känner jag mig just nu i graviditeten: Jag känner mig så himla skör. Psykiskt. Jag menar det, men jag kan gå ute på promenad och bara vilja sätta mig i det blöta gräset och gråta floder. Och så känner man att det inte finns någon att prata med om det heller. (Men jag vet att ni finns ♥, det är bara känslan.)

Något jag är extra sugen på: Jag har nog ingenting som jag äter mer eller mindre, något specifikt alltså. Men jag har nog aldrig älskat riktig mat så mycket som jag gör nu! Dagens höjdpunkt, helt klart - middagen.

Detta sysselsätter jag mig med om dagarna: Umgås med hundarna, ute på korta promenader och myser i soffan. Disk och tvätt tas hand om nästan varje dag. Skööönt när det inte längre blir ett berg av disk efter bara ett par timmar haha. Nu håller jag efter mer. :)

Mina krämpor: Ni vet ju min foglossning. Taaack vare den jag är sjukskriven. Så kul(not). Den är ganska okej när jag bara är hemma, men så fort jag går det som kroppen tycker är mycket att gå, så får jag jätteont. Förutom denna har jag besvär med huvudvärk nästan varje dag nu också, samt tröttheten. Den sitter i än!

Vad ser jag fram emot här näst?: Åååh, onsdag! I skrivande stund är det en dag och nitton timmar kvar tills rutinultraljudet, då vi/jag förhoppningsvis får veta vem som befinner sig där inne. Lilla L eller lilla L. Haha ;-)

Något plagg jag saknar att kunna ha på mig: Faktiskt ingenting speciellt. Mina vanliga jeans får jag inte på mig längre i midjan(vilken midja liksom?) utan jag lever istället i mammajeansen från H&M samt flera mjukisbyxor/typ haremsbyxor och leggings.

...eller någonting jag saknar över huvudtaget?: Alltså det självklara. Jag som nog är den största köttälskaren i världen typ, saknar verkligen en blodig(okej, det ska inte rinna, men ni förstår) köttbit! Och gravad/rökt lax... Men jag är glad över att jag i alla fall får äta det på julbordet. YUMMI. (Laxen alltså)