Vecka 18 ♥



Så var det dags för ny vecka, vecka 18! Tiden har gått så sjukt fort fram tills nu tycker jag, så vi får se om det håller i sig? Säkerligen inte eftersom det inte kommer bli lika mycket jobb framöver, antagligen. 

Just idag har jag 160 dagar kvar(okej, det låter jättelänge... :( ) tills den lille är beräknad att titta ut. H*n är ca 14 cm lång från huvud till rumpa vid denna veckas slut och väger ca 160 g vid den tidpunkten. Bebisen är också otroligt aktiv denna period, och visst känner jag av detta! Jisses vad mycket rörelser jag får vara med om! Idag är första gången jag Såg en puff. Jag kan alltså känna utanpå magen, men Niclas har inte haft den turen än. 
Enligt Gravid & Baby-appen är det troligt att mamman är piggare nu och mer sexsugen. HA! Vadå pigg? Jag är så himlaaaa trött. Morgonpigg, men kan somna innan kl. 20. Detta inkluderar att sex"lusten" inte är med heller... Det är inte så lätt att få till något mitt på dagen när sonen är uppe och vaken, liksom. ;-)


Nåja. Imorgon ska jag till sjukgymnasten med min foglossning, som för övrigt har varit helt okej nu i helgen och idag, när jag bara har varit hemma. Självklart har jag inte hållt mig från att stå och hålla på med både tvätt och disk, men det är ett helt annat arbete än själva yrket jag har(lokal & hemservice).
Jag ska också, förhoppningsvis, bli färdig med mitt babynest som jag håller på att sy. Så kul! :D Faktiskt ganska enkelt, men vi får se om det blir bra. Jag visar er givetvis. :)