Vecka 17 ♥



Tre veckor kvar tills vi har gått halvvägs, och två veckor kvar tills rutinultraljudet. Som jag längtar! Och som om tiden går fort nu, eller vadå?! Vi går alltså in i vecka 17 idag, och det känns. Tittar mat på Hur mycket allt känns och hur ont jag har, så känns det som om tiden gärna får gå lite fortare än så här. 
Det är alltså foglossningen jag pratar om. Den kom smygandes i vecka 10 och har växt sedan dess. Till en början kände jag av detta när jag hade gjort rent i mina tre hönshus. Alltså efter fysisk ansträngande kände jag hur det började typ ila i rumpa och höfter. Nu, räcker det med att jag är "uppe och går" en sväng, upp och ner för trappan eller bara en halvtimme på jobbet. Sen börjar det göra ont, och då är dagen förstörd. Det är skittrist, speciellt om det ska fortsätta bli värre, eller hålla i sig så här resten av graviditeten.

Förutom foglossning har jag mycket huvudvärk, som dock antagligen kommer från min spända nacke. Brösten ömmar väldigt mycket och jag är väldigt känslig. Dessa hormoner alltså... Men det är spännande! Vi har lite kvar att göra, så att säga, men det är bara så himla roligt. Melwin säger ofta att han längtar tills han blir storebror(bebisen kommer) och vill ju vara med när bebisen kommer ut. Hm, hur förklarar man för en 4-åring att han nog inte alls vill vara med när bebisen kommer ut från mammas mus? Haha, en annan historia det...

Annars rullar dagar och veckor på. När jag jobbar går ju tiden fort, så jag vill ju kunna jobba så länge som möjligt. Från är bara, Hur länge till? Hur gjorde ni med foglossning? 
Karin O

Åh stackars dig! Har faktiskt skonats helt från det även om jag haft ont i höfter, leder o.s.v speciellt när jag ammade.

Och fint magen växer! Haha kommer ihåg från båda graviditeterna när man var omkring de vecka 15-20 och man tyckte magen blev jättestor... senare i graviditeten när man blickar tillbaka tyckte man knappt den syntes:p

Svar: Men åh, vad jobbigt efter förlossningen! Då vill, önskar och tror man ju att allt ska vara över. :(
Haha ja! Så var det när jag var gravid med sonen, jag tyckte jag hade en kula i v 9 liksom. Men nu syns det lite tidigare än det gjorde då, så det är ju kul. :D
Felicia Nilsson