27.09

Hej och hå! 

Jag sitter här i soffan med hundarna och har precis sett ett avsnitt av Gravid vecka för vecka på YouTube. Mina favoriter är Rosanna och Mies följt av Gabriella och Fjordor. Det är kul att följa någon som också är gravid, liksom typ samma sits, förutom att dessa två par väntar sina första par och inte har så långt kvar av graviditeten.
Själv går vi in i vecka 19 imorgon, och då i veckan väntas det efterlängtade rutinultraljudet! Alltså åh vad jag längtar. Man har sina milstolpar, så detta är den närmsta, och därefter blir det väl alla besök hos barnmorskan.
 
Vi har kommit hem från en helg i Nynäs hos mina föräldrar där vi bland annat först firade min storebror som har fyllt år, samt grillade och umgicks med min syster med barn och man. Melwin har så roligt tillsammans med sina kusiner, så det är kul att se hur roligt de har tillsammans! 

Men helgen gick superfort. Denna vecka har gått superfort! Det var min första av två veckor som sjukskriven på heltid, för denna gång?! Så en vecka till nu, innan det blir sjukskrivning på halvtid. Så får vi se hur det går... 
Förutom ultraljudet, vad har jag planerat då? Självklart att försöka vila och inte göra så mycket speciellt, men promenader(order från sjukgymnast som jag väl har skrivit om tidigare) med hundarna, och sen lite pyssel hemma. Lite smått och gott. Vi får se hur mycket jag orkar göra imorgon då jag har haft mycket känningar av foglossningen idag, trots att jag inte alls har gjort så mycket. Jag handlade lite med mamma i förmiddags och det var där det kom. Jag gick väl för mycket... Och efteråt var det bara när jag körde hem, i ca tre timmar. 

Nåja, det blir som det blir! Vila vila vila.
 
Nu ska jag kolla vidare på skor, för det är ett måste inom en väldigt snar framtid. See you later!

UPDATE 20:50 ; Jag ska nog försöka ägna mig lite tid åt bloggdesignen. Det ser lite rörigt, men ändå för tomt och enkelt ut. Den är inte "jag". Jag hoppas att det ändras denna vecka i alla fall. :)