Vinterjackor från Stadium



Alltså buuuurr vad kallt det börjar bli nu. Det märks att sommaren är förbi för länge sedan, och att vi nästan har hoppat över den riktiga hösten?! Så känner jag i alla fall, eller så har vi bara mer ruggigt här på landet. Imorse när Niclas och Melwin åkte så hade vi -3 grader här hemma, och för mig som är frussen var ju det verkligen superkallt. I helgen hoppas jag får bytt till vintersulor på bilen, jag är ju så nojig när det kan börja bli halt.
Hur som helst hade vi inte förberett varma överdragsbyxor till Melwin inför idag, så jag fick kvickt springa in och hämta ett par(jag var ute med dem vid bilen imorse, passade på att slänga sopor och rasta hundarna). Själv får jag nog ta och leta reda på alla våra vinterkläder...

Jag köpte en svart Everest-parkas för ett par år sedan, men som blev en storlek för stor. Jag bytte den aldrig, utan delade den typ med mamma. Nu under denna vinter kanske den blir ganska bra, eftersom jag ju blir så gott som höggravid när det bör vara som kallast. Därför är det kanske inte lönt att köpa en ny jacka detta år, eftersom den ändå inte kommer sitta lika bra som innan magen kom hit. ;-) Men, kika kan man ju! Dessa ovan från Stadium föll mig i smaken allihopa. Jag är ganska kräsen på utseende, men det viktigaste är att den är VARM. Priset är också väldigt viktigt, då jag aldrig skulle kunna köpa en jacka för 3 laxar. Men, som sagt, från Stadium. In och kika ni också! :)