Vecka 21 ♥

Då har vi klivit in i v. 21 och där med nu avklarat 50,4% av graviditeten! 139 låånga dagar kvar känns det som... För jo du, nu känns det som om tiden har stannat. Jag har tyckt att tiden fram tills nu har gått jättefort, och har tänkt "åh nu är det bara si och så många veckor kvar tills vi har gått halva tiden!", men nu när jag tänker att det är lika lång tid kvar, så får jag lite små-ångest, haha. 

Hur som helst får jag så mycket kärlek och bekräftelse från Du lilla i magen, genom ett otroligt fullt ös där inne. Det sparkas och buffas hur mycket som helst om dagarna, och då gör det ingenting att det ibland känns som om tiden går väldigt sakta. 

Nu är i alla fall bebisen ca 18 cm lång från topp till rumpan och väger när veckan är slut ca 360 g. Precis som det står i min gravidapp stämmer det in på att man kan känna sparkar både långt upp i magen och ner vid blygdbenet. Bebisen kan buffa tillbaka om man själv buffar på magen och har ju också börjat reagera på våra röster.

Jag själv mår som jag mår. Jag har en ständig huvudvärk som tuggar hela dagarna, fram och tillbaka typ. Annars förutom detta är det ju såklart foglossningen. Det väntas ett nytt läkarbesök för att se på fortsatt sjukskrivning, eftersom jag ju inte kan jobba vad jag har märkt... 

Men, vi kämpar på, min bebis och jag! :)