Spjälsäng till pyret


Tidigar har jag varit otroligt sugen på en spjälsäng från IKEA, en grå av märket GONATT. Den är verkligen jättefin, och så är jag ju så sugen på en grå säng(slippa måla själv dessutom). Men, med prislappen på 1800:- så var det inte aktuellt när vi(jag, hehe) valde en sådan dyr vagn som Bugaboon. Men, så fick vi nu istället en HENSVIK säng(bilden nedan) utav grannen som ändå ska byta säng till deras ena son. Så den tar vi mer än gärna emot, och så får jag måla den istället. :)
MEN, så hittade jag sängen ovan. Den finns på Barnparadiset.se och är av märket Pinio. Jag tycker den är så himla fin, och praktisk! Förvaring både under och på sidan, samt ett skötbord där typ byrån är. Vad jag förstår det som drar man ut skivan där, in mot sängen. Dock, så är denna säng bara en dröm, då priset är så vackert som 5300:-. :( Men istället funderade jag på ifall man kunde bygga fast en liten byrå på sängen vi har fått? Det blir kanske svårt att få förvaring under, på sin höjd en låg plastlåda med lock, men så tycker jag att det är jättesnyggt med byrå på sidan(inte bara ställa en lös bredvid, utan en som är fast i sängen.