Ny tavla till nytt blivande rum


Dålig bild kanske, men jag vill inte visa hela förrän den är färdig. Men, jag håller alltså på med en tavla till Melwin och hans nya rum som jag hoppas ska bli färdigt någon gång. Haha... Tid och pengar ni vet... 

I helgen ska jag i alla fall försöka måla färdigt hans väggar, som jag inte har kunnat göra i veckorna då jag behöver Niclas stege som han alltid har med sig i bilen/på jobbet. Så jag får helt enkelt passa på när han är hemma = dvs. på helgerna. Det är pärlspont på väggar och i taket som innan har varit vitlaserat, men håller nu på att målas helt vitt. Hur det blir får ni självklart se senare. :) 

Förutom att målas har vi än så länge bara fått upp alla reglar till den nya väggen, så vi måste åka och köpa lite OSB, isolering och gipsskivor, göra i ordning en ny dörrkarm till en gammal dörr vi har i källaren, få hit en röris som kan slå upp ett elemant(vattenburet), beställa tapeter och lite annat smått och gott, som typ spackel och golvlister. Puh, det är inte bara att slå upp en ny vägg bara så där...