Dumma förkylning

Jag har bränt mig på tungan, så typiskt eftersom man alltid ska ha så bråttom att dricka sitt varma te. Jag är en sådan typ som i stort sett vill värma på mitt te hela tiden, för att inte ens vilja dricka det ljummet. Varmt ska det vara! (skyll mig själv...)

Jag har åkt dit för den där dumma förkylningen som Niclas och Melwin Nästan precis har blivit friska ifrån. Slem i halsen och snorande hit och dit hänger kvar än, men det kan det ju göra i veckor tycker man. Men men, inte ska jag klara mig ifrån det jag. Dumma immunförsvar... Nåja, tur i oturen att man är sjukskriven och ändå "bara sitter hemma".
Denna dag är i alla fall sista dagen på min heltidssjukskrivning som jag nu har haft i två veckor på grund av min foglossning. Nästa vecka och veckan där på jobbar jag endast torsdag och fredag, så det är väl dags att efter nästa vecka boka in en ny tid med läkaren för avstämning om hur vi går vidare. Hemma har det gått Ganska bra. Det har självklart pendlat upp och ner, men så fort jag har hållt i gång under dagen så får jag ju ont. Igår vet jag dock inte vad som hände, för det enda jag gjorde igår var en promenad samt ligga och sova. Även då fick jag en 'attack' på kvällen med både foglossningssmärta och 'mensvärk' som hette duga. Att röra på mig var inte på talan, och lika så att bara ligga still.

Nåja, klaga vidare. Nu ska jag "fönstershoppa" och lär väl dela med mig av mina önskelistor. :D

PS. Boken nedan bara Måste ni läsa. Det är faktiskt mer eller mindre en order. Jag fällde många tårar efter att jag slöt bokens sista blad. Så himla tagen blev jag och berörd. Så fin kärlekshistoria som faktiskt inte är för lik alla andra. Den ligger väldigt hack i häl med Grey-böckerna, och är inte alls samma typ bok ska jag ju tillägga. Men helt ärligt. Läs den. Gör det bara.