Att-köpa-lista

Ni får leva med att det är mycket tankar, drömmar och typ idéer kring graviditeten nu. Jag är för stunden hemma sjukskriven och har inte allt så mycket för mig om dagarna, mer än att bara sitta här och glo på allt som kommer upp i en gravid kvinnas hjärna, haha. 
 
Det som sitter högt upp i huvudet på mig är allt som önskas eller måste köpas innan bebisens ankomst. Vi har fortfarande tid på oss, men som sagt, är man bara hemma så planerar man ju en del.
 
1) Vagnen. Med stort B! En Bugaboo Buffalo ska få flytta in hos oss. Min drömvagn just nu, då verkligen Ingen annan kan tillfredsställa mina önskemål/krav om en vagn. Jag älskar den redan! 
 
2) Bas till babyskyddet. Vi har köpt ett begagnat babyskydd redan som ligger och väntar på att bli använt. Det var bara 6 månader gammalt och hur fint som helst. Superbra! 

 

3) Babysitter. Det användes flitigt utav Melwin, så det finns inte en tvekan om att köpa en sådan till denna bebis också. Babysittern som Melwin hade har vi såklaaaart sålt. Inte lätt när man bor trångt som vi gjorde då... 

 

4) Skötbädd. Jag har inte bestämt mig för vilken det blir, utan jag går nog mycket på priset när jag väl ska ta och beställa ett. Ett skötbord köpte vi också begagnat, stort och rymligt med två hyllplan under. Och, det passade mellan badkaret och väggen med ynka typ 3 cm! Hur bra?!

 
5) Madrass, madrasskydd, lite fler underlakan, kudde och ett täcke. Lite smått och gott till sängen alltså. Själva sängen har vi fått av grannen, så fiiiin! Ska dock kaaanske måla den grå(är vit idag), men vi får se om jag orkar. Vet vilket pyssel det var att måla spjälorna(vi gjorde det med Melwins spjälsäng, som nu också är såld).
 
6) Lite smått och gott till mamma(mig). Ett par amningsbh:ar och kanske några bra amningslinnen/tröjor. IKEA's tvättlappar agerar amningsinlägg istället för engångsinläggen som finns att köpa från t.ex. Libero. Jag körde med dessa först, men sedan tyckte jag att jag fick byta så många gånger att det blev billigare med tvättlapparna som gick att tvätta. Sedan att det såg ut som om man hade stoppat strumpor i bhn är en annan historia. 
Sedan tillkommer allt det där bara nödvändiga. Typ ett gäng gulliga nappar med napphållare, nappflaskor, flaskborste och flaskställ(ni vet när man har diskat dem, assmidigt!). Blöjor, våtservetter... Lite salvor och krämer. Gah, det är lite pyssel, men SÅ mysigt!