26.10

Godmorgon alla där ute. Här sitter jag i soffan, i mörkret, med en sovande hund på varsin sida av mig. Lilla bebisen i magen tumlar runt för fullt nu på morgonkvisten, men jag själv håller på att somna, så jag håller mig kort.
 
Helgen har varit både tummen upp och ner. Jag har varit på lite dåligt humör, och vet inte om det är hormonerna som spökar eller vad det är, men det är hur som helst aldrig roligt. Jag var ensam på lördagen med Melwin då Niclas skulle iväg på jobb. Jag fortsatte i alla fall med lite målning i Melwins nya rum, men det skvätte så förbaskat mycket på (det täckta)golvet, att jag inte kunde stå kvar där längre haha. Vi får se om jag orkar fortsätta med det idag, eller om det bara är rita teckningar som står på schemat.
Jag hade ett intagningsstopp på beställningar, men har börjat ta lite fler nu när jag ändå är sjukskriven och har det gaanska tråkigt här hemma, dag ut och dag in. Det är dock skönt att kunna göra lite som man vill, i sin takt och med sin lust.
 
Niclas har fixat lite på min bil i helgen då det rullar dags för besiktning nästa vecka, och vi vet att det var lite som skulle fixas. Dock är det väl i alla fall en sak kvar, men det är vi inte hundra på vad det är för fel, så det återstå att se efter besiktning. Annars står det på schemat denna vecka att ringa en däckverkstad här i staden för att kränga om två nya dubbdäck samt montera på alla fyra då det inte blev gjort nu i helgen. Jag känner mig mycket säkrare om vintersulorna sitter på bilen, då vi faktiskt har börjat få ganska skapligt kallt här i skogen... 
 
Aaaannars då? Ny vecka idag. Graviditetsvecka 23(!). Mer om denna kommer jag skriva om ikväll, då det är fotografera-magen-dagen idag. Och, det är ju Niclas som gör det, så det blir efter middagen ikväll. 
 
Men nu, ska jag nog lägga mig här och vila en stund innan jag är redo att vakna till för att göra lite nytta. :)