18.10

Så var det söndag, och imorgon går vi in i ny vecka. Inte bara ny vecka/tillbaka till vardagen-vecka, utan graviditetsvecka - 22. ♥ Så skönt och praktiskt att vi byter på måndagar! Magen växer, och det sparkas och tumlas runt för fullt där inne. Det är så mysigt! Men, jag kan ändå inte än förstå att det ligger en liten människa där inne och gror...

Något jag suktar efter nu är en gravidkudde, då jag har börjat få väldigt ont - även nu här hemma bara, utav foglossningen. Jag vankar fram och tillbaka, och trots att jag inte alltid gör något speciellt så gör allting så ont. Förlåt för detaljer, men nu sitter smärtan inte bara på höft, rumpan och svanskotan, utan även på min nedre region så att säga. Jag känner mig typ svullen som en fotboll där nere, men det är jag ju givetvis inte. ;)
Hur som helst skulle en sådan här kudde vara jätteskönt just när jag ligger ner. Att både kunna ha stöd för mage när jag ju ligger på sidan, samt ha kudden mellan mina knän och om möjligt under rumpan. Att det ska vara så svårt att få ligga ner normalt? 

Hur som helst. Denna vecka blir nog mest måla och rita. Måla en tavla alltså. Jag har fått en beställning som ska vara färdig senast fredag, men jag ska bara måla i texten, så den lär bli färdig senast onsdag. Annars har jag en till beställning på en teckning, samt en egen idé jag vill få ner på papper. :)


Denna gravidkudde är av märket BabyMatex och finns på Jollyroom till det nu nedsatta priset 249:-.