08.10

Idag var första jobbdagen efter ganska precis 2,5 veckas sjukskrivning som ni vet. Den gick precis som jag trodde. Inte så väldigt bra alltså. Vi hade tre kunder idag, jag och min kollega. Hos första kunden tog jag det lugnt i början och då gick det ganska bra, men när vi fick tidspressen på oss och jag då ökade tempot, kom smärtan sakta men säkert i höfterna. Hos andra kunden hade jag ju nu smärta från början, men hos den sista var det självklart värst. Jag fick sätta mig ner två gånger, och luta mig mot möbler/bänkar när jag t.ex. stod och torkade av diskbänken. Jag försökte att ta det lugnt, men ja, det var som det var helt enkelt. 
Imorgon är det andra dagen, så vi får se om det är likadant som idag.

Det som förutom detta är jobbigt, och smärtan i nacken som aldrig vill ge med sig, är att jag nu sover så dåligt på grund av smärtan. Jag får så ont i svanskotan när jag ligger ned, även fast jag alltid ligger på sidan nu för tiden. Så inatt vaknade jag i stort sett skrek för att det gjorde så ont, sen tog jag en kudde och la under sidan av rumpan som jag låg på. 
 
Men men, nu klagar jag bara igen.
Det positiva i detta inlägg - min lilla bebis sparkar för fullt heeela tiden! Alltså det är fullt ös i stort sett hela tiden. Som igår när jag var med Melwin hos svärmor, höll jag handen på magen "bara för att", och rätt som det var kom en jättebuff/spark/kullerbytta. Det känns så tydligt både för mig och när man håller handen på magen. Det är så häftigt! :)
 
Och lilla Melwin. STORA Melwin. Älsklingen! Han har haft fotografering med dagis idag(gruppfoto endast, fattiga kommun :( ) och så har i gosat som vanligt vid läggdags. Han var också ute och hoppade studsmatta i full mundering(tjock jacka, mössa, vantar och stövar) med Niclas innan det var dags för mat, lilla gullgubben! Han älskar verkligen sin studsmatta, men nu vilken dag som helst ska den packas ihop inför vintertider...

Men nej ni, nu börjar ögonlocken slutas alltför väl. Jag är helt slut, och ska nog bege mig uppåt sovrummet nu! Ha en bra helg om vi inte hörs innan. :)

Bilden är tagen 2013. Med Melwin hand i hand och två av svärmors hundar hack i häl. :)