Graviditetskontroll v. 24 (23+2)

Idag var det dags för första "riktiga" graviditetskontrollen. Det blev ett stick i fingret, blodtrycksmätande, urinprov och självklart det roligaste, mäta magen(livmodern) och lyssna på bebisens hjärta. Melwin fick vara med idag, och han tyckte nog att det var lite roligt att lyssna på hjärtat. Dock tyckte han det var lite konstigt också, och frågade flera gånger varför hjärtat låter så som det gjorde. Men, jag tycker det är kul att han får vara delaktig! Eller, det är snarare en självklarhet i våra ögon.

Hur som helst såg allt jättebra och fint ut. Magen låg mitt på kurvan, och den lilles hjärtslag låg på 140 slag/minut. Nu blir det inte dags för nästa besök förrän den 9 december, när jag då är i v. 29(28+2). Känns som en evighet tills dess, men tiden går ganska fort ändå. Besöket efter det sker i v. 33, och därefter sker det varannan vecka. Alltså jisses, när man räknar/tittar så, så känns det som om det inte är långt kvar tills vi är i v.30. Heliga bananer, här går det undan haha!

Här är i alla fall min SF-kurva. Jag gjorde en likadan när jag väntade Melwin, så det är kul efteråt att se och jämföra tycker jag. :)