01 november

Jag sitter här i vår ena schäslong och jäser. Eller halvsover, vad gör jag? Jag är i alla fall ganska seg om man säger så, men det känns så trist att bara gå och lägga sig direkt. Igår var vi bara hemma då Niclas jobbade nästan hela dagen med Melwins nya rum. Elen är på gång nu innan det är dags att isolera väggarna. Jag själv rensade lite i rummet bredvid och efter en stund somnade jag i soffan med Zevve. Jag och Melwin slänge ihop en jättegod mjuk pepparkaka med chokladbitar och sen var det dags för middag.

Idag har vi varit i Karlskoga hela dagen hos min kollega med sambo, samt så var i en sväng till Dollarstore för att försöka införskaffa en halloweenutstyrsel till Melwin som ska ha firande på dagis imorgon. Hyllorna i butiken var ju nästan tömda på halloweenprylar, så vi fick improvisera lite. Vi hade kommit överrens om att han skulle få vara en fladdermus, men att hitta ett par svarta vingar var inte det lättaste. Han hittade dock en svart hatt med paljetter som han ville ha, samt en matchande fluga. Vi hittade ett par vita typ älvvingar eller var det nu var, som jag nu på kvällen har suttit med spritpenna och målat svarta. Det blev kanske inte perfekt, men jag hoppas att han blir glad ändå. Så vi får se imorgonbitti hur detta blir. :)

Annars har jag en beställning färdigritad och jag ska gå på nästa som jag nu bara har hunnit göra konturer på.
På tisdag är det däckbyte och besiktning av bilen och onsdag är det äntligen dags för första besöket hos barnmorskan efter ultraljudet. Det är ju alltid roligt tycker jag! Inte för att hon kan göra något, men jag ska prata lite med henne om min foglossning som verkligen har blivit värre. Den har ju satt sig på underlivet och snacka om att det börjar störas. :( Jag kan inte gå ostört längre, och att sova är nästan att glömma. Nej fyfan, jag är i alla fall glad nu att jag är heltidssjukskriven. Det hade ALDRIG gått annars.

Och så klart längtar jag vidare efter vår lilla bebis. Jag drömde om den inatt, och då var det minsann en liten flicka som hade kommit till världen! En gång tidigare drömde jag att det var en pojke, så det återstår att se. När jag var gravid med Melwin drömde jag flera gånger, bara att det var en pojke. Och, det visade sig stämma på ultraljudet och även så klart när han kom ut. :)

Nej nu ska jag ta ut hundarna och runda av för idag. Det är en ny dag imorgon också!

Fiina kläder från H&M. :)