Marockanska betongplattor

Det roliga med hus, är att det alltid finns någonting att göra. I alla fall om man köper ett äldre hus, som vårat, som är ett sekelskiftshus. Hur som helst, var det inga större grejer att göra när vi flyttade in, utan det är mest att vi vill sätta våran egen prägel på huset. Tyvärr gick både diskmaskinen och tvättmaskinen sönder, och nu har även spishällen spruckit. Så det var väl vad vi fick byta ut direkt... Tvättmaskinen vi har nu är lånad av Niclas föräldrar tills vi har köpt en ny och egen, och spishällen fungerar fortfarande så det känns inte helt brådis. 

Hur som helst, är planeringen igång, på vad vi vill göra med huset. Niclas, som är elektriker, har gjort lite småsaker med elen, och till helgen hoppas jag få börja med tapetseringen av hallen. Jag ska också börja rita på en garderob som vi ska bygga in i sovrummet, och fram över ska vi även göra en utbyggnad på huset för att kunna gå genom huset ner till källaren/garaget och blivande tvättstuga + spa-avdelning. Haha, stora drömmar och önskemål, men det måste man få ha! Allt kommer inte att ske direkt givetvis, men som sagt, en sporre måste man få ha.

Badrummet uppe ska så småningom också göras om. Det är våtrumsmatta på golv och väggar, som ska få kakel med tiden. Tass-badkaret kanske åker ner i källaren, eller om vi kan få plats med en dusch Också. Som jag har berättat förut, så är badrummet i husets torn. Detta är igen-byggt, så det ska vi såklart öppna upp. 

Melwins och vårat sovrum ska målas/tapetseras om. Det är oändligt med hål i väggarna.... Och så vill vi göra i ordning samtliga trägolv. Slipa ner och typ oljas. Köket ska även få mer förvaring + bänkytor. 

Haha åh, jag kan nog hålla på i en oändlighet. Som jag sa i början av inlägget, det finns så mycket man Kan göra på ett hus, och detta ovan är väl inte heller allt som vi tänkt göra. Det är bara tid och en drös med pengar som fattas. Det kommer med tiden. :) Men, glöm inte bort att man fakiskt får drömma. 

Det marockanska kaklet/betongplattorna(se bilder nedan) skulle jag väldigt-mega-jättemycket vilja ha på golvet i vår lilla toalett. Ska ordna en bild på hur det ser ut där inne, så ska ni få se... :)



Nummer 3 nedifrån är nog min favorit. Dock gillar jag dem allihopa!
Robex Lundgren

snyggt

KassandraPalma

riktigt fina!