Vecka 30. ♥

Vad tiden går fort! Även fast man bara är hemma och sjukskriven. Jag var helt säker på att jag skulle klättra på väggarna här hemma, för att det tar skulle ta så lång tid. Men, det går som sagt fort! Kan väl mycket bero på att det är mycket nu innan jul och nyår. Melwin går idag sin sista dag på dagis innan en fyra veckors lång julledighet, så då måste vi komma på lite roliga saker att hitta på. Jag har verkligen noll fantasi på sysselsättningar, mer än t.ex. rita och spela spel. Han älskar Lotto, Bingo och Den försvunna diamanten. Eller att lägga pussel! Men, jag har lite julpyssel på gång, så det ska vi försöka göra något utav imorgon.
 
Annars klev jag och pyret i magen in i vecka 30 igår. Vi var hos barnmorskan förra veckan och jag spelade in den lilles hjärtljud som jag sedan skickade till Niclas på jobbet och till mina föräldrar. Svärmor fick lyssna när jag kom hem då hon var barnvakt till Melwin under tiden. Vi mätte ju magen, och hade bara ett mått på 24 cm på sf-kurvan. Det var väldigt lite för min kurva, så jag ska dit igen nu på fredag för en extrakontroll. Hon misstänkte att bebis ligger tvärsöver magen och därav det låga måttet, men har det inte ändrats lär det ju bli tillväxtultraljud.
 
Hur mår jag nu då? Jag är fortfarande väldigt trött och har superont av foglossningen och i ryggen. Dessutom tycker jag att jag har börjat må lite mer illa nu, men jag vet inte om det kan vara för att det känns som magkatarr. Alltså inte gravid-illamående utan att det är på grund av magkatarren. Roligt värre? Men, bortser man från dessa krämpor så är det ju bra. Jag pysslar hemma i den mån jag orkar och kan. 
 
Imorgon ska jag och Niclas dessutom på en föräldrarutbildning via MVC för att fräscha upp minnet lite, och sedan är det ju faktiskt julafton nästa vecka?! Hur sjukt är det inte. Även fast jag har julpynt och stjärnor uppe i mina fönster, så har jag inte mycket till julfeeling alls. Mycket beror nog på denna så kallade vinter. Vi fick lite snö, men nu är det mest bara frost, ibland knappt det.
 
Nåja. Nu har vi rörisar här som fixar ett element i Melwins nya rum. Tapeter är beställda och snart ska dessa upp. Det är inte mycket kvar i hans rum, och det är SÅ kul! Vill bara börja möbleraaaa. :D