07/12

Godmorgon i stugan! Här sitter jag i soffan med Vissla efter att Niclas och Melwin ganska precis har åkt mot dagis och jobb. Jag har en extrem huvudvärk, som nästan varje morgon. Dock så vet jag att den kommer från nacken, och att jag inte sover så värst bra, för dennas skull. Sedan att jag sitter just nu som en påse nötter med huvudet och nacken, det är också en historia för sig.
 
Idag går vi in i vecka 29(!), men jag önskar att det vore 39. Jag har så ont, både för foglossning men också ibland växtvärk from hell. I fredags hade jag så ont att jag knappt kunde växla i bilen på väg hem från dagis, och jag ville bara sova, även om det var svårt att hitta någon skön ställning att ligga i. Men men, nu känns den värken som bortblåst och bebis är lika aktiv som vanligt. Eller, okej, det börjar bli lite lugnare, men kanske för att det börjar bli lite trångt i magen. Bebisen mäter ju ändå ca 37 cm från topp till tå, och har en vikt på mellan ca 1,2 - 1,4 kg denna vecka. 
 
Vad har vi för planer denna vecka då? Jag ska till barnmorskan på onsdag, vi hoppas på att få hit rörisen för jobb i Melwins nya rum, pepparkakshusbygge samt träffa Melwins kusiner och mormor och morfar på självaste lucia. Tiden går fort nu, och vips så har vi julafton, nyår och sedan är det bara att ploppa ut en bebis. Haha, eller? Skämt å sido, så går tiden faktiskt fort. Även om jag Just nu bara vill att tiden ska gå lite mer fort. Eller både och.

Melwin har blivit mer trotsig(började innan jag blev gravid, så det beror inte på det, bara en kär trotsålder), och vill verkligen göra det motsatta som vi säger. Som imorse nu, ger jag Melwin sin tandborste, tar min och så sätter vi oss ner och ska borsta. "Borsta tänderna nu Melwin", tror ni att han gör det? Nej. "Kissa efter att du har bytt tröja", tror ni att han gör det? Nej. "Klä på dig nu!", tror ni att han gör det? Nej. Det är så jobbigt med trotsåldern, för han är så himla snäll annars mot och med oss, men just när det är något som vi verkligen vill att han ska göra, så vill han inte alls. Och då blir vi självklart arga och det blir typ tjafs. Det är trist, att det ska bli så. Men, det är väl så småbarnsåldern är. Med dessa kääära älskade trotsåldrar.
 
Nej ni, nu ska jag lägga mig och vila en stund innan jag ska ta tag i och börja med en beställning på en teckning jag fick igår.