Lååångsaaamt

Jag förstår ärligt inte vem som säger att, en omföderska "glömmer"/inte har tid att t.ex. räkna veckor i graviditeten, och att tiden går så mycket fortare. Jag har ett barn, hundar, höns och en underbar sambo. Miljoner projekt i huset, och så mitt jobb som gör att jag är borta nästan hela vardagarna. Men tro inte det hindrar mig från att tycka att tiden går såååå låååångsaaamt. Vid frukost, lunch, middag och eventuella raster och toabesök klickar jag mig in i en gravidapp och tror att det har gått flera veckor. 

Jag är så otålig! Och inte hjälper det att Melwin frågar "näär kommer bebisen?" och så kollar vi genom bebiskläder som vi har ärvt osv. 
 
Nej, tiden går för långsamt... Sedan lider jag av en hemsk foglossning - redan - så det går ju inte att "glömma" att jag är gravid liksom.