Regnjackan kom till dörren

Nu kom jackan! För 49:- till dörren. Så skönt att slippa betala för ta bussen till Nynäs och sedan hämta ut på Posten. Så lätt värt... :-) Nu är det bara Hööks-paketet jag väntar på, men det verkar inte ens ha skickats ännu så jag är säker på att jag inte hinner få det imorgon. Nåja. Jackan som jag fick idag är väl egentligen viktigare, för det kan ju regna när som helst... 

Jag tog strl M, men när jag öppnade paketet så såg jackan jättestor ut. Men, nu prövade jag med endast linne under, och den sitter faktiskt bra. Skönt! Att slippa skicka tillbaka och byta alltså. 

 
Nu är det bara ett par nya regnstövlar som fattas. Jag fick ett par blommiga från Biltema av mamma, för inte så länge sedan, någon månad sedan kanske. Nu har jag ju använt dem i regn och rusk, och de läcker in... Som vanligt när jag har regnstövlar. Tips på BRA regnstövlar? Som inte läcker in... De ska helst inte vara så dyra, och behöver inte vara för snygga heller då jag ska kunna ha dem i stallet.  Jag har suktat länge efter ett par Hunter-stövlar, men de känns lite för snygga kanske.... ;-)