GuldAdam

Som ni säkert har sett, har jag förut skrivit om att sälja guld. Jag tänkte ta upp detta igen, då jag såg ett företag som sysslar med detta. Det är GuldAdam.se , som jag tycker verkar vara ett pålitligt företag. Oavsett om man väljer detta, eller ett annat, så är det väldigt enkelt. Har man inte möjlighet att åka till en fysisk butik för att värdera och sälja sina smycken, så är det lätt att bara skicka efter ett gratis guldpaket. Du får då hem ett kuvert och en blankett där du skriver vad du har för smycken att lämna in. Därefter lämnar man in kuvertet till ett ombud där du får ett kvitto på inlämningen(kostnadsfritt), då är dina smycken försäkrade under frakten till företaget. När paketet anländer till, i detta fall GuldAdam, så värderas smyckena gratis och därefter görs en insättning av smyckenas värde in på ditt konto. 
 
Jag tycker att det superenkelt, bra för miljön och samtidigt kul för plånboken då värdet på guld är mycket högt! Jag vet att mina föräldrar gjorde detta för ett tag sedan, med bara ett par små halsband om jag inte minns fel, och de fick flera tusen. 
 
Själv äger jag inte alls mycket guld. Men, eftersom jag skulle vilka testa på detta, så hittade jag ett gammalt trasigt armband och några örhängen som jag tänkte pröva att skicka in för värdering. Så, ett guldpaket är på väg hem till mig, och det tycker jag att ni också ska pröva på! :-)
Sofia

att tänka på innan du säljer.
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17237781.ab

tack för en bra blogg.
KRAM

Svar: Tack, såg det! :) Kram!
Felicia Nilsson