Inte alls på topp


Jag spelade gitarr för honom imorse, och sedan var det hans tur att plinga lite :)

Min lilla gubbe mår inte bra idag.
Jag tror att det är de sista tänderna i hans mun som håller på att spricka upp, för han går och gnager på sina nappar, dreglar och gnäller hela tiden. Idag kom även febern.. Vissa säger att feber inte har med tandsprickning och göra, och det är väl en sak - men Melwin har alltid fått feber och blivit konstig i magen när tänderna kommer för att säga hej. Jag hoppas bara att det "bara" är tänderna, och inget annat.

Vi gosade lite i sängen med vovvarna. 

Förutom det, är idag en sådan dag som allt bara känns skit. Jag känner mig, konstig. Tänker på framtiden, hur jag vill göra med t.ex. jobb, men jag ser ingenting. Usch, ingen lust till någonting - är vad jag känner nu..
Jag skulle behöva komma till en psykolog igen känner jag, med min ångest/oro/fobi. Det är skönt att bara sitta och prata med någon när det väl går, men jag får ångest av att bara gå dit - så det "funkar ändå inte". Och även fast det är skönt att få prata av sig med någon man inte känner, så får jag ändå inte ut något av det. Jag får inte hjälp att lindra min ångest/oro/fobi. Så jag tror jag behöver gå tillbaka till läkaren igen, för ny medicin.. IGEN.

Jag ä l s  k a r min familj, det jag har här kärt.
Men jag hatar mig själv. Verkligen h a t a r.
Jag hatar att jag ska behöva gå med denna JÄVLA äckliga ångest - ständigt.
Nu vintertid är värst. Ni vet säkert vad jag tänker på.. Bacill.
Jag kan inte(men gör det ändå, för att försöka gå emot mig själv) åka till folk, definitivt inte för att äta. Jag har svårt nog att äta hemma ibland. Ångesten stiger, jag får ont i magen och börjar må illa. Hjärtklappningarna går ikapp mig, och jag vill verkligen bara stanna hemma. Sätta mig ensam i ett hörn med mobilen(faktiskt en av de få sakerna som får mig att tänka på annat - fort). Vad är det med dig? Varför säger du inget? Mår du bra? Är några av de frågor jag blir ställd under dessa stunder, och vill inte svara, för jag mår så illa. Nervös-känsla. Det är vad det är. Ni som någonsin har varit Riktigt nervösa för någonting, ni vet hur jag menar. Men nervös för vadå? Är också en fråga jag får. Ja, om jag kunde svara på det så vore det kanske lite lättare! För jag vet faktiskt inte.. Jag vet inte.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra med mig själv. Får man inte vara normal?
Caroline

Jag vet hur det känns, har gått runt med den där ångesten i flera år. Denna gång har det dock eskalerat och blivit ännu värre. Har mått pyton sen Oktober, har sökt hjälp för det men får ingen hjälp så jag försöker så gott det går. Ibland är dagarna hur lätta som helst och ibland är det rena pesten. Värst är att jag hela tiden går runt och tänker på förskolan och alla baciller som barnen släpar hem och blir utsatta för, det går inte en dag utan att jag får ångest över magsjukor och allt fan som går lös just nu. Hatar när folk uppdaterar i bloggar/fejjan etc om att dom är magsjuka. Ok om någon skriver att den är sjuk men fan måste man dela med sig i detalj jag mår illa av att bara läsa det.

Har du fått nån hjälp hitills?

Svar: Japp då är vi på samma plan.. EN av anledningarna till att jag inte vill ha Melwin på dagis över huvudtaget... Usch, håller fullständigt med. Suger apa verkligen att behöva ha det såhär. Och visst är det lätt med hjälp? (not)Mot fobin gick jag ju på KBT-behandling på Prima innan jag hade fyllt 18. Hjälpte inte ett skvatt, utan blev istället bara värre. Fick liksom titta på bilder på .. , se videos när folk .. osv. Jag blev kort därefter gravid, så jag slutade gå på Prima.
Fick ju förlossningsdepression senare när Melwin kommit, och då sjönk jag ner under jorden totalt. Rasade ner 12 kg, kunde inte äta alls då. Då blev det akut att fixa hjälp, mer än bara den kuratorn som jag hade på Carema. Fick komma till en läkare på VC som skrev ut medicin, och vips blev det bättre! Gick upp alla 12 kg jag hade tappat, och primaballerina. Men, ångesten och oron är kvar. Jag har inte fått någon vidare hjälp med det. Kuratorn var typ "Gör såhär... Säg såhär... Tänk såhär..." men jag fick ingen Hjälp med att Göra som hon sa. Inte som på en KBT-behandling alltså. Så jag vet inte hur jag ska göra.. Vad har du för tankar nu? Jag menar, vad är ditt nästa steg i att slåss om hjälp? :/
Felicia Nilsson

Caroline

Har skrivit i bloggen om mitt vc besök nu. Det blev lite annat än vad jag först hade tänkt när jag gick dit....

Svar: Hm.. vad säger man? Oj?! Var det för hjärtat eller ständigt illamående du var dit för? Vad sa de om illamåendet? Har nämligen också det... Har dock en p-stav, så undrar ifall det kanske har med den att göra. Eller för att jag äter onyttigt, hehe..
Men hjärtat, som sagt, har du haft problem med det? Hur märkte du det? Jag menar, de tar väl inte EKG ifall du går dit med illamående, eller? (Ta det på rätt sätt, undrar bara hah.. )
Felicia Nilsson

Caroline

Jag gick dit för illamående och ångest. Då bad han mig klä av mig på överkroppen så lyssna han kände och klämde när han lyssna med stetoskopet så lät det väl inte som det skulle så jag blev skickad på ett EKG som också visade något konstigt. Så nu väntar jag på en remiss till de större sjukhuset för att göra ett ultraljud på hjärtat.

Illamående har jag varit sen i oktober så det var ju mest därför jag sökte mig till VC och jag vet ju inte om illamåendet beror på ångest för jag vet inte vad jag riktigt kan ha ångest över förutom det här med alla baciller. Jag själv har inte upplevt något fel på hjärtat, men än att jag också tyckt att de slagit fortare än vad det kanske borde men det sa jag ju inget om tänkte att de var normalt för mig att de slog så, men när han lyssna tyckte han de lät fel han börja liksom undersökningen med att lyssna, klämma och känna. Känns ju endå bra att dom gjorde en ordentlig undersökning och jag tror inte att det är något större fel heller då skulle jag må sämre tror jag.

Mot illamåendet fick jag iallafall utskrivet Primperan som man kan ta vid behov max tre gr om dagen. Har tagit en idag och har inte mått illa alls under eftermiddagen och kvällen.

Sen att hjärtat bankar mer är ju inte så jäkla konstigt om man har ångest kan jag tycka. Det kan ju även bero på stress och att jag är så smal, mitt hjärta är litet, jag är liten så då får de kanske jobba hårt. Haha ja där fick du en hel roman om min dagsutflykt till VC ;) Kram!

Caroline

Förresten ang p-staven. Jag hade ju p-spruta som jag nu har slutat ta och jag upplever iallafall att jag mår väldigt mycket bättre sen jag slutade ta den. Har läst mycket om p-sprutan och att många har blivit deprimerade av den. Jag skulle ha tagit den runt jul i december, och det kan tydligen ta ett par månader innan den helt går ur kroppen så det kanske är den som drar ner mig mycket och har dragit ner mig.