31. januari

Hej söndag!
Eller ja, snart är denna slut. Och, imorgon kliver vi in i månaden med stort F - Februari! Den månaden som vi förhoppningsvis blir föräldrar på nytt. (Alltså om inte bebis tycker att den ska bo kvar i magen tills mars...)
Det är helt sjukt, att vi imorgon kliver in i vecka 37!! Alltså TRETTIOSJU av FYRTIO! Eller ja, graviditeten är fulländad när jag kliver in i vecka 41. Lite komplicerat, men så är det. ;-) 
Idag är det alltså exakt fyra veckor kvar till beräknat datum, och jag börjar mer och mer tänka på Ifall det blir tidigare, för bebis kan ju faktiskt komma när som helst nu. 

Nu är det ju dock vanligt att omföderskor har mer sammandragningar och förvärkar, men det känns att de har ökat i mängd nu mot slutet. Igår hade jag en del sammandragningar med molvärk som strålade ner i benen när vi skulle sova. Ibland(eller hela tiden) vill man bara vakna av att vattnet går. Eller i alla fall en stor slemklump. Och på tal om sammandragningar fick jag mig nu en härlig en, haha....

Haha jag kan inte sluta prata om allt som är graviditetesrelaterat just nu. Men, det får ni stå ut med nu, speciellt den sista tiden nu.

I veckan nu ska Melwin tillbaka till dagis två dagar, vi ska till sjukgymnasten och så ska vi tillbaka till barnmorskan för en kontroll om SF-måttet samt bebisens läge i livmodern. Jag HOPPAS att det blir UL, jag viiiill. Haha. Men vi får se! 
 
Nåja. Nu ska jag väl börja runda av denna söndagskväll med gubben min. Vi hörs mer imorgon! :)