Vecka 28 ♥


Veckorna verkligen bara rullar förbi. Idag kliver vi in i vecka 28 och har exakt 90 dagar kvar till beräknat födelsedatum. Bebisen kan i slutet av denna vecka väga upp till ca 1,2 kg  och är ca 35 cm lång från topp till tå. Ögonen öppnas för första gången och hörseln blir bara bättre och bättre. 
Livmodern är snart uppe vid revbenen och då kan man tycka att det blir mer jobbigt att anstränga sig och andas.

Hur mår jag? Jag mår inte bättre i alla fall. Jag vankar fram som en jävla pingvin för att jag har så himla ont. Ryggen har blivit värre också... Men, bortser man från det, så är det väl bra! Haha. Psyket är väl si sådär. Väldigt deppig och känslosam, men det har sina anledningar...
 
Hur förbereder vi oss? Nästan alla materiella ting är på plats. Det är väl bara en skötbädd, och sen alla tillbehör dit, nappar och nappflaskor kvar. Lite amningsinlägg till mig. Annars har vi nog allt nu! Men jag börjar noja lite inför förlossningen. Jag har haft en del magknip under denna graviditet, och det gör SÅ HIMLA ONT, och då börjar jag tänka och fasa inför förlossningen. Hua, vet inte om jag vågar igen?! Men, vi ska i alla fall åka och kika på förlossningen på Karlskoga lasarett, för det är där som jag just nu har som önskemål om att föda.