Lördag 31/8

Lördag. 
Och, vad det har regnat! Nu, är det trots allt uppehåll, men det har ju regnat så sjukt mycket. Jag som var vaken ganska sent igårkväll när Niclas hade somnat, hörde allt hur det åskade i mängder. Blixten var inte alls långt borta(drygt 1 km), så man kunde nästan känna hur huset vibrerade lite, lite smått läskigt faktiskt om jag får säga det själv! Och, bara för att jag sa att det är uppehåll, så började det precis regna igen.. Men, det är mysigt när man sitter inomhus och har altandörren öppen, och hör när regnet smattrar på plasttaket ute. :)

Tro det eller ej, men jag började skriva igår. Skriva på en kanske blivande roman. ;) Jag är ju en sann nybörjare vad det gäller att skriva historier, så vi får väl se hur det går. Jag tror faktiskt att jag ska fortsätta skriva lite nu, passa på innan det är dags att väcka Melwin. Jag läste i alla fall någonstans att, om man ska skriva, ska man försöka skriva i alla fall lite varje dag. Då hinner man inte tappa sina idéer och så vidare. Och, ifall man har idétorka, ska man skriva ändå. Förr eller senare så släpper det till slut.

Så, det var väl det jag hade att berätta just nu. Back to business. ;)