Morr...

bild från dinhundshop.se


Ser ni vad det är på bilden ovan?
Juste, ett hundkoppel. Och vad har man ett hundkoppel till? Jo, att sätta i hundens halsband så att den är, precis som det låter, kopplad.

Alla ni som läser detta, tyckte väl att det jag skrev ovan var ganska självklart, eller hur?
Men tyvärr, det finns IDIOTER som inte förstår ett p*ss av vad jag skrev där ovan. Eller, det verkar inte som det iallafall.

Nyss, så skulle jag gå ut med min fina lilla russell. Jag hade Melwin i bärselen som vanligt, och vi gick glatt ut för en liten promenad. En man sitter på en ni vet låda med sand i, och en tjej sitter i gräset en bit bort. De är de enda personerna jag ser så långt ögat når.
När jag gått ner från vårat hus-område och gått över en parkering, så ryter plötsligt Vissla till, vilket hon bara gör när hon är jävligt sur på en hund(för att varna liksom innan hon funderar på att hugga). Då tittar jag ner, och då står det en han-hund knappt en meter från Vissla.
Hunden och ägaren är nyinflyttade i vårat område(misstänker vi iallafall, då vi inte sett dem förut), och kärringen som äger hunden, har den alltid lös.

Jag såg hunden en gång, men då sa kärringen till hunden att stanna, och då gjorde den det.
När Niclas var ute med Vissla så hade hon hunden återigen okopplad, och hon hörde inte när Niclas sa till kärringen att Vissla löper - och att han inte ville att hennes hund skulle gå fram till henne då. Nästa gång möter Niclas henne och det händer samma sak, så han blir sur och säger till kärringen. Då säger hon bara "Va? Det hörde jag inte att du sa sist vi sågs..." Bullshit.

Men hur som helst. Åter till idag när jag var ute med Vissla.

När Vissla röt till och jag såg han-hunden, så var jag rädd att Vissla skulle bli För sur på han-hunden, så jag lyfte upp henne i kopplet för att så fort som möjligt få upp henne i famnen. Hanen går tillbaka där han kom ifrån, men jag ser inte hans ägare någonstans. Jag frågar tjejen i gräset, och mannen som satt på lådan ifall de hade sett ägaren, men inte det. Vi hinner gå runt mitt hus(stort bostadsrätthus med massa lägenheter), då jag ser att hon är för långt ifrån oss för att jag skulle orka ropa på henne. Jag blev så jävla SUR! För det är inte första gången vi möter hennes jävla hund. Jag skyller inte på hunden, utan på kärringen som inte kan hålla sin hund kopplad. Det är koppeltvång inom ett bostadsområde!! Jävla kärring att inte inse det.

Och vet hon att det finns en löpande tik som granne, inte fan låter hon sin hund gå typ 100m bakom henne utan att bry sig om vad den håller på med?
Jävla kärring...

 

Haha, förlåt för mycket och kanske virrande text. Var tvungen att skriva av mig, igen!