Mycket tankar i luften

Det var länge sedan jag sov så dåligt som jag sovit inatt. Det har regnat hela natten, och vi som har plåttak hör detta och minsta lilla vindpust väldigt lätt. Niclas låg även tätt intill och snarkade, och jag hade som vanligt svårt att hitta en skön position att ligga och försöka sova i. Sedan att man är kissnödig gör ju inte saken lättare.

Jag har dessutom legat och typ grubblat hela natten, om det jag skrev i inlägget tidigare. Om att bebisen Misstänks ligga i säte. ÄVEN fast det inte spikat och klart, min barnmorska var lite osäker - där av en extra kontroll nästa vecka, så tar jag Visst ut något i förskott. Jag vill vara lite förberedd i alla fall.

För andra kanske det inte är så big deal, men för mig är det. Ifall bebis nu ligger i säte(med rumpan nedåt i alla fall). Om den inte ligger så långt ner så blir det i så fall tal om vändningsförsök. Lyckas det, så vill jag nästan kräva igångsättning för att den inte ska vända sig tillbaka, om de nu inte anser att huvudet plötsligt ligger väldigt långt ned. Annars, blir det väl tal om ett planerat snitt. För jag vill inte komma in sedan med värkar och hela rubbet, och så blir det akutsnitt. Går det att undvika så.... Men så läser jag om flera som har fött i säte. Då ska ju dock ens bäcken vara tillräckligt stort, men skulle mitt bäcken vara bra så är jag osäker om jag törs. Det känns ju inte lika "säkert". Och jag vet hur trött jag var sist, och då kom ju Melwin ändå med huvudet först... 

Nej men så börjar man då fundera på att bebisen kanske anländer tidigare, ifall jag lyckas övertala om igångsättning eller om det blir snitt(görs väl i alla fall en vecka innan BF). Och dååå, blir jag plötsligt nervös, för då är det ju inte lika långt tid kvar, haha. 
 
Så jag tänkte knåpa ihop ett förlossningsbrev(tänkt för vaginal förlossning), börja fundera på BB-väskan som jag tänkte packa, samt försöka få in bilbasen i bilen. Jag tänkte dock dammsuga i alla fall baksätet innan och hitta en bättre filt att ha under. Det ser för jäääävligt ut. Beige klädsel i ett nötskal ibland. ;) 
 
Vad har ni för erfarenheter av att bebisen ligger i säte? Var det ett lyckat eller inte lyckat försök? Fick du igångsättning direkt, några dagar efteråt eller blev det ett planerat snitt? Berätta gärna om ni vill.
 
På grund av min perfekta sömn(not) så har jag nu väldigt ont i huvudet, och ska därför ta min lilla nap innan man kanske får någonting gjort. Jag återkommer senare!