Tapet till bebisrummet

Även om tapetsering och målning av det blivande bebisrummet inte är priorierat högst upp på listan just nu, så funderar jag givetvis på tapetval där inne. Det är Melwins nuvarande rum innan hans nya blir färdigbyggt och är idag ganska litet och vääldigt mörkt med ett fönster samt snedtak. Svarta väggar. Även snedtaket var svart, men det var bara typ som en "duk" som satt fastlimmad, så den drog vi bort.

De som målade rummet har kladdat lite hej vilt, så det blir lite pyssel när vi ska sätta igång med det rummet... Jag hoppas därför att Melwins rum blir färdigt inom en inte allt för lång tid, så att jag kan börja med detta rum. Bara de stora hålen som någon har gjort i väggen är ett projekt i sig att ordna till, men ja, det ska väl gå att ordna.

Hur som helst hade jag hittat en ursnygg tapet(från Midbec). Den var verkligen supersnygg, men dyr. Den hade , vad jag trodde, en mintgrön botten, vita stora prickar och svartvita vilda djur. Den var supersnygg, tills att jag inte längre satt och tittade på den genom telefonen. Den var ju inte alls mintgrön! Den var ju grå! Fanns även med blå eller rosa botten. Men grå?! Jag ville ju ha grön! Åh så sur jag blev, för där sabbades hela min dröm typ om det där rummet. Först försökte jag typ övertala mig själv att kanske ändra bild, men nej, jag fick i stället jaga en annan snygg mintgrön tapet.

Dessa två nedan från FermLiving står mig nu ganska nära. Den första/översta tilltalar mig mest och det skiljer bara ett par kronor i pris. Vilken det blir får väl tiden bestämma, haha. Först och främst ska vi väl fokusera på att få Melwins rum färdigt. :) Hans tapet är inte beställd, jag kan ju inte ens hitta den någonstans på detta så kallade internet. Vi såg den i en Colorama-butik, så vi får nog åka in och beställa den där.



Vilken tapet av dessa två tycker ni mest om? Färgerna kan ju skilja sig från skärm till skärm, men den ska tydligen vara mintgrön i alla fall. :D