Preggo-lista

Vilken vecka är du i nu? Jag gick in i v. 12 idag. :) 

Hur gamla är du och din partner? 
Jag fyller 23 i november och gubben min blir 25 i februari.

När fick du reda på att du var gravid? Den 23 juni tog jag det första testet.

Blev det en chock? Faktiskt lite. Testade egentligen bara "på skoj" och var inte alls inställd på att det skulle bli ett plus!

Vilken vecka var du i då? Ja, vilken vecka kan det ha varit.. Typ v. 4?

Hur reagerade du när gravtestet var positivt? 
Jag blev jätteglad! Och undrade vad Niclas skulle tycka/säga. :)

Hur berättade du för din partner att du var gravid?
 Han låg och halvsov i vår hammock på baksidan, när jag då bara satte mig i hans knä och la fram testet. Han blev verkligen jätteglad, och jag blev chockad över att han blev så glad haha. Så då blev självklart jag ännu mer glad!

Var det planerat? Nej, men har man inget preventivmedel så vet man ju själv att det förr eller senare säger klick. :)

Hur lång tid tog det för dig att bli gravid? 
Jag slutade med ppiller i november, och blev gravid i maj/juni.

Var du orolig för missfall? Väldigt orolig! Jag har ett missfall i ryggen, och det tog ganska fysiskt hårt på mig. Så, självklart blir man orolig, nu när vi verkligen vill ha detta lilla pyre i liv.

Vem i er närhet fick veta nyheten först? 
Min syster Elina. :) Jag kunde verkligen inte hålla mig och ville ju berätta för nååågon. Så hon fick veta efter att vi hade varit på ett UL och kollat hur långt jag hade gått hittills, då v. 6 (5+1).

Hur gick ni ut med det officiellt? Bilden ser ni innan detta inlägg. ;) 

Känner du dig redo att bli mamma? Jag är ju redan mamma eftersom vi har vår lilla(okej då, han är inte så liten längre :( ) Melwin som fyllde 4 år nu i juli. Men, om jag känner mig redo att bli tvåbarnsmamma? Ärligt, nej. Men, jag kände mig nog inte redo att bli förstagångsmamma heller. Man blir redo och kommer in i rollen direkt när bebisen läggs på ens bröst. Så kände jag under Melwins förlossning i alla fall. Det blev så självklart! Så, även om jag inte kan tro nu mig att bli tvåbarnsmamma, så vet jag att det kommer gå galant!

Har ni lätt för att komma överens om namnen?
 Haha njaaaaa. Jag har mina favoriter. Och med mycket hormoner i kroppen så är jag envis, och blir annars väldigt arg och ledsen haha! Men några namn är vi överrens om. Tur att vi har lite tid på oss. :)

Hur känns det att ha en bebis i magen? Än så länge känner jag inte av h*n. Jag känner mig bara svullen, väldigt trött och en redan eländig foglossning. Längtar efter de första rörelserna! 

Hur länge ska du vara föräldraledig?
 Det har jag inte riktigt planerat ännu. :)

Vilken vecka syntes magen i? 
Med tighta tröjor kan man ana en liten kula nu, om man vet med sig att jag annars alltid är smal.. Annars kanske utomstående inte tycker att det syns.

När kände du bebisen sparka första gången? Jag har inte kännt av något ännu.

Spydde du mycket? Peppar peppar har jag aldrig gjort det hittills.

Var det någon favoriträtt som ändrades? 
Rätt och rätt, men i stort sett allt godis har jag lagt bakom mig. Jag blir äcklad av godis, och vill bara ha massor av mat, mat och maaaat. Mitt cola-beroende har jag också lagt bakom mig en stund. Loka CRUSH med päronsmak är min nya kärlek. Ska våga mig på att smaka de andra också. :)

Har du fått bristningar? 
Inga nya. Har dock kvar de på rumpan efter Melwin.

Tror du att det är en pojke eller flicka? Faktiskt så har jag inte den minsta aning ännu. Med Melwin så drömde jag hela tiden att det var en pojke, och jag hade det på magkänslan hela tiden. Så vi får väl se om det händer något denna gång innan RUL. :)

Vad hoppas du på? Jag hoppas mest av allt på ett friskt barn, oavsett kön. MEN, det vore roligt med en flicka, eftersom vi har en pojke. Meeeen, bara för att jag säger så, så betyder det verkligen inte att en pojke inte är välkommen. Det viktigaste är att h*n är frisk. :)

Hur mycket har du gått upp i vikt? Vandrar lite upp och ner beroende på hur jag äter. 

Hur vill du att din förlossning ska se ut? Jag har inte tänkt på denna ännu.