27 dagar kvar

Idag är det sista dagen i september. Sista dagen innan vi går in i månaden med stort m. Eller, med stort o, för oktober. Det är 27 dagar kvar tills avflytt. Flytt från ett hyresradhus på 97,5 kvm strax utanför Nynäshamn(6 mil s. om Stockholm) till en gård strax utanför Nora(norr om Örebro) där huset är på 220 kvm boarea + biarea på 110 kvm.

 

Det är exakt 22,84 mil härifrån dit, och hur känns det? Helt ärligt, så är det självklart blandade känslor. Främst för att jag flyttar ifrån mina föräldrar som jag alltid har haft möjlighet att träffa när jag vill, och gjort flera gånger i veckan. Så självklart känns det tufft att nu, på riktigt, klippa navelsträngen. Speciellt när dem och andra familjemedlemmar inte alls blev glada över denna nyhet. Men, efter ha tagit med mamma och pappa till huset tre gånger nu innan flytten, så är de förvånade över att det inte alls tar så lång tid som man kanske tror, och givetvis är de väldigt glada för våran skull. Man kan inte vara alla till lags tyvärr, och detta är vårat val. Ingenting säger att vi kommer att bo där i resten av vårat liv, men man måste ju pröva. Jag tror i alla fall att vi kommer trivas som handen i handsken. För mig är detta drömmen, även om jag nog hade önskat att det hade legat lite närmare Nynäs hur som helst. MEN, ska man bo i Stockholms län så blir det många miljoner dyrare, än denna gård. 
 
Nu, känns det också väldigt mycket bättre, då jag nyligen har fått jobb där det utgås från Örebro. Jag är så himla glad, och en stor sten släppte från magen, då detta har varit den största biten att bocka av från listan. Utan jobb har jag inte kunnat ha bil, och utan bil där vi ska bo - fungerar inte. Det går en buss två gånger om dagen. Det säger allt, haha. 
 
Nästa punkt på listan, faktiskt det sista viktiga, är att Melwin ska få en förskoleplats. Jag har pratat med Nora kommun och de kan inte erbjuda en plats förrän vi står skrivna i deras kommun. Jag skulle hur som helt återkomma till dem ca 2 veckor innan flytten, för de ville självklart göra allt för att vi ska få en plats tills vi flyttat dit.
 
Jag tänkte knåpa ihop ett inlägg med punkter, tips och råd inför en flytt. Kan det vara intressant?
Maria

åh spännande med flytt! :)