En dag som vi inte hade planerat

Puh, vilken dag. Denna dag skulle vi åka på Ösmo Marknad, vi skulle rösta och titta på när Tre Kronor tog VM-brons. Men, så blev det inte alls. Jag vaknade nämligen med ett förJÄVLA tryck över bröstet, som ett hugg rakt i bröstet. Det avtog och jag somnade om, men när jag vaknade var det likadant igen. Inga andra symtom eller något, utan just detta tryck, som attacker i intervaller. Det blev värre vid ansträngning, jag kunde inte ens stänga kylskåpsdörren. Så, efter prat med sjukvårdsupplysningen blev jag kopplad till 112 och en ambulans kom och hämtade mig. De hämtade mig vid 10-tiden, och det var inte förrän runt 15.30 som vi kunde åka hem.
Niclas och Melwin kom drygt en timme efter mig, och lilla Melwin var så duktig dessa timmar på sjukhuset. Han hade med sig en väska med böcker och lite bilar, och fick titta på lite filmer på youtube.
 
Men, till saken, så var det inget fel på mig. Eller, inget med hjärtat i alla fall. De tog ett antal EKG på mig och hade mig på övervakning och tog blodprover. Ingenting konstigt där, så läkaren antog att det är musklerna i bröstkorgen/bröstryggen, där jag även har problem med min skolios dagligen. Så när vi kom hem var det bara att äta(hann inte ens äta frukost, och inte lunch) och sen vila på soffan. Dessa "attacker" kommer fortfarande och gör ont som in i helvete, men det är skönt att veta att det inte är något allvarligt.
 
Som pricken över i:et har jag också blivit förkyld nu, men jag hoppas att jag känner mig lite bättre imorgon då jag ska till mamma ♥ eftersom jag inte träffade henne idag, och hoppas att vi kan köra lite. Nu ska jag dock ta en dusch och sen hoppa in i duschen. Nattinatti!
 
Amanda

Hej! Vad jobbigt! Och kan säkert bero på musklerna i bröstkorgen för dig. Men jag har också haft problem med det sådan smärta, vilket i mitt fall beror på magkatarr (dyspepsi). Läkaren förklarade att då magsäcken sitter rätt nära hjärtat, kan det misstas för smärta i hjärtat när man egentligen har problem med magen. Så ifall du haft problem med magen (behöver nödvändigtvis inte vara magkatarr)kan även det vara en orsak till smärtan. Då brukar t.ex. omeprazol eller zantac/insider brus hjälpa mig (ph-balanserande medicin för magsyran). Krya på dig!

Svar: Hej och tack för din kommentar! Jag har magkatarr, så det kanske kan hänga ihop... Obehagligt då jag inte haft sådan här smärta förut. Känns dock bättre idag, men som sagt obehagligt! Omeprazol fungerar inte för mig, men tack! :-)
Felicia Nilsson