Utläst - Femtio nyanser av honom


Vad är det för bok och vad handlar den om?

Femtio nyanser av honom(amerikanska titeln Fifty shades of Grey) är en stor omtalad bok som efter bara sex veckor i bokhandeln hade sålts över tio miljoner exemplar! Nu finns den i 37 länder, och ni kan ju bara gissa hur stor den är - och kommer att bli.
Tycker du som läser om, spänning, romantisk och en gnutta(läs: mycket) erotik, så är denna bok något för dig. I boken får vi följa litteraturstudenten Anastasia Steele, som av en ren slump får intervjua den snygga och framgångsrika vd:n Christian Grey. Han är så snygg så att Ana viker sig, och känner från första mötet att det är någon hetta mellan dem. Men, det är något lurt med denna Grey. Han har någon hemlighet, en mörk vrå, bakom denna snygga yta. Ana får snart veta, mer än vad hon någonsin hade kunnat ana, allt det som Grey skymmer...

Vad tycker jag?
Jag DÖR för denna bok! Alltså helt seriöst, har nog aldrig fastnat i en bok, som denna. Den är så, beroendeframkallande, trollbindande.. Finner nästan inga ord, för jag har aldrig läst en bok som denna förut. Man, verkligen, sätter sig in i Ana's roll. Ser denna bedårande Christian Grey framför sig.
Författaren E L James, har fått med varenda liten detalj, så det är svårt att missa någonting. Allt från karaktärernas utseende, till miljöerna runt omkring. Den är inte heller svårläst, man sluddrar inte genom texten som det lätt kan bli. Hon har fördelat konversationerna mellan dessa karaktärer så att det blir intressant att läsa. Hon beskriver utförligt hur mejlen ser ut, osv osv.

Detta är utan tvekan en bok jag rekommenderar till alla, som sagt - gillar spänning, romantik och sex.
Nu är den helt utläst, och jag smäller nästan av, av förväntan till nästa bok. Wiiiie. Vill veta mer mer mer!
 (Ja, det ska stå 7 av 5 solar - dvs att den var SÅ bra!)


Ni kan läsa lite mer om denna bok hos Norstedts. Denna recension är mitt bidrag till tävlingen om en resa till just Seattle, där den största delen av boken utspelar sig.
Jag är verkligen tacksam om ni vill rösta här på mitt bidrag! (Eller klicka på bilden nedan)

Rösta på mitt bidrag!
 
Josefine

7 av 5 solar? Hm, du menar väl 5 av 7 solar? ;)

Svar: Nej jag menade 7 av 5, dvs att den är jävligt bra ;)
Felicia Nilsson

Josefine

Jaha! Hahah! :D