Förskola/familjedaghem?

Ni med barn, har ni/när ska eller har ni/anmäla intresse för förskola/familjedaghem? (dvs, hur gamla är/var barnet/barnen när detta skedde?)
Jag gjorde det precis, och är väldigt glad! Jag och Niclas har faktiskt inte pratat så mycket Om/Vart/Hur vi skulle göra. Ska vi välja dagis? Och i så fall, vart?

Jag själv har alltid varit inne på att "sätta" Melwin på ett familjedaghem, dvs. hos en dagmamma. Mycket för att det känns bäst för mig att det inte är För många barn runt honom(tänker på sjukdomar och skit..., som självklart finns överallt - men ändå), och sen för att han själv ska få bättre uppsyn. Jag tycker att det är för mycket barn på förskolor, eller för lite personal - om man säger så.

Så hur som helst, hittade jag En dagmamma/ett familjedaghem här i Nynäs-tätort. Dock är det inte nära där vi bor just nu, men det går ju bussar. Och, vi planerar ju att flytta till större inom en snar framtid, och då kanske vi kan kika så att vi hamnar närmare. :) Iallafall nu när bara Niclas har körtkort och ingen bil...

UPDATE:
Oj, glömde skriva när vi har tänkt att sätta in Melwin hos dagmamman. Vi har planerat att jag ska börja jobba(om jag får något jobb alltså, hö hö...) i augusti, så vi anmälde in honom till juli - dvs strax efter att han har fyllt 1 år.
Kimmey

När ska han börja? hur gammal alltså blir han då? vi tänker i samma banor!

Sofie-mamma till casper

sv: oki de ha jag aldrig hört faktiskt.

Tina - Mamma till Felicia

jag anmälde om dagisplats redan i november för Felicia då jag vet att det är lång kö och för att jag vill ha henne på ett speciellt dagis som har bra pedagogik enligt mig. har jobbat där och har vikarierat runt på andra dagis i kommunen, så jag hade en del att jämföra med. det är nära oxå vilket är super :)



sv; ja. min barnmorska hade dock aldrig hört talas om att barn blir påverkade av det, men jag vet att det berodde på pillerna då det började samma dag som jag började och det slutade samma dag som jag slutade med dom och hon fick sina magknip 4 timmar efter jag tagit tabletten, oavsett när på dagen jag tog den.. men hon kanske är mer lättpåverkad för att hon är tjej, jag vetinte :)



ni kan ju "livin' on the edge" och köra så kallade "säkra perioder" haha, fast det hade jag aldrig vågat!

Kimmey

Jo men dom borde väl ha öppet då?! hmm vet inte. Vi har pratat om augusti men min sambo vill att han ska vara minst 1 1/2 år innan han börjar. Så vi får se.. Men det är hög tid att börja bestämma sig nu :)