Dilemma!

Ahapp, jag säger bara - dilemma.

Ni vet att jag sa att jag hade anmält Melwin till ett familjedaghem här i Nynäs? Det fanns som ett alternativ, och jag valde det.
Imorse fick jag ett mejl där det står att de inte har familjedaghem i Nynäs tätort. Nehe? Men varför kunde jag välja det då? Nej det fanns tydligen inte att välja menar hon jag skrev till/med. Det finns bara familjedaghem(dagmamma) i Sorunda, dvs. helt ute på vischan om jag säger det själv. Där, vill jag inte att han ska vara om inte både jag och Niclas har körtkort med bil... ÅHH, vilket dilemma. :(

Så nej, nu vet jag inte hur vi ska göra längre. Niclas verkar inte ha så mycket åsikter och önskemål, så det lär väl bli jag som får 'bestämma'. Men gaaah.......
Amanda

Hej Felicia :) min mamma var dagmamma förut i Nynäshamn, men de "försvann" som sagt. Men det "närmst" dagmamma som finns skulle jag säga är en blandavdelning, alltså en avdelning med olika åldrar. Jag har iallafall upplevt det lugnare på blandavdelningar, antagligen pga. den enkla anledningen att alla barn in är på "samma nivå" i livet, och då istället kan hjälpa varandra. Vilket jag tror stärker barnen :) Lycka till med valet!

Tina - Mamma till Felicia

alla dagis jag jobbat på har varit blandade åldrar, det är bara att de måste dela in dom i åldrar när det är dags för aktiviteter, för de äldre barnen spelar mer teater och så, de mindre barnen sjunger t.ex. men alla dagis har varit åldersblandade, vetinte hur det är hos er. tror det blir bra vilket dagis ni än väljer, ni hinner ju se hur dom är där när han skolas in :)

Tina - Mamma till Felicia

håller förresten med om att det är superbra med åldersblandade dagis!

Pia

Hej! Är det stor efterfrågan på dagmammor i nynäs? Jag är barnskötare och arbetar med barn och har gjort det i 13 år. Har funderat på att bli dagmamma men varit osäker på efterfrågan. Bor på sandhamn.