Molvärk & hjärtljud

Igår kvar Elli & Coffe hos oss. För första gången på ett bra tag(har ju tagit ett uppehåll) fick jag äntligen tatuera igen! Jag ska se ifall jag kan få en bild inom kort och visa er, men jag känner mig nöjd med tatueringen jag gjorde på Coffe :) 1990 + stjärntecknet på baksidan av hans vad. Finfint!
Men hur som helst, så kom vi i säng ganska sent, och bara för det så fick jag lite illamående och verkligen Verkligen en kraftig molvärk från magen. Det kändes verkligen som en riktig mensvärk, uschamig! Men, det avtog efter ett tag, men jag trodde definitivt inte att jag skulle kunna somna, vilket jag faktiskt kunde göra efter ett tag. Men inte är det konstigt att det värker från livmodern, för guda mig vad den ska växa! Tänk er att den ska växa från att vara drygt som ett päron(är väl ännu mindre innan graviditeten?) till att bli nästan lika stor som en ryggsäck! Så jo jo, jag lär nog få klaga lite till på molvärken ;) men men.


Och älskling la örat mot magen för att prooooova ifall han kunde höra bebisen därinne. När det var tyst runtom sa han att han kunde tyda väldigt tyst hjärtslagen, men det var tydligen väldigt lite. Själv vet jag inte, eftersom jag har lite svårt att böja mig ner för att lyssna, hah! Men hur som helst är det iallafall möjligt att kunna höra drygt efter v. 25, och där är vi inte riiiktigt än, men inte länge kvar! :)

Tog mitt blodtryck nyss, och låg på 113/71 och en puls på 93. Snacka om att mitt hjärta får slå. Man har en helt annan syresomsättning nu ska jag säga er. Min puls ligger alltid mellan 80-100 ständigt. För inte så länge sedan hade jag en puls på 103 ;) Haha. Men det kändes faktiskt.. kändes som om hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig!

Nu ska jag pysa, skriver ikväll :)
kurdisk muslimsk tjej <3

goddag snygging <3